headerbanner

Heuréka jak za krále Klacka

Autor: Petr Liška

E-shop na Heuréku? No proč ne. I když obchod přes srovnávače není zrovna jádrem výdělku. Cena, cena, cena - srovnávače jsou postaveny na jediném kritériu a jiná konkurenční výhoda se v nich těžko komunikuje. Ale když je cena aspoň ve středním pásmu, třeba placený zápis někoho přivede.

V mé registraci na Heuréce byly tři obchody. Jeden se rozhodl placený zápis vyzkoušet. Upravil jsem jeho fakturační údaje a vygeneroval fakturu za kredit. Ke každému obchodu přísluší vlastní fakturační data, logika věci tedy napovídá, že jsem tedy dobil kredit příslušného obchodu. 

Za víkend se kdesi vynořilo 160 kliků za 60 korun, ačkoli dobitý obchod jich vykazoval jen desítku. Jedna paní na telefonu Heuréky řekla, že je to divné. Jiná paní napsala, že to je platba za všechny 3 obchody. ??? Tak proč mají sakra u každého obchodu nastavitelného jiného plátce? A můžu já s jistotou tvrdit, že ten nejvíc "klikovaný" obchod, který jsem vůbec propagovat nechtěl, jsem opravdu náhodou nepřepnul z free do PPC režimu? Těžko.

Bylo to jen pár vyhozených korun do obchodu, který už dávno neprovozuji. Třeba na zbozi.cz je to jinak, obchod náleží plátci a hotovo. Jasné, srozumitelné, automatické. Jenže s tou automatizací si Heuréka vůbec nějak moc nerozumí. Na svém webu má jakous takous statistiku, ale na srovnanicen.cz registruje pouze počet kliků, aniž ovšem umožňuje na tomhle sesterském srovnávači PPC vypnout. No a s automatizací u feedu je taky potíž. I když bylo zaplaceno, feed čeká na zpracování administrátorem a paní povídala, že na to má 4 pracovní dny. Zatím mi pan administrátor za dva dny zařadil 12 položek z víc než 250. Tak uvidím.

Dodatek: Aby ten historický a mnou dávno neprovozovaný shop neměl ani náhodou šanci ukrajovat z rozpočtu jiného obchodu, chtěl jsem ho vymazat. Ouha - nejde to. V administraci prostě jakýkoli obchod, který jednou registrujete, nemůžete zrušit, nemůžete zablokovat zobrazování jeho zboží! "To jsem se musel přehlédnout," napadlo mě a napsal jsem na Heuréku. Ale ne, nepřehlédnul. Sdělili mi, že to opravdu nejde, ale pokud chci, feed zablokují oni. Tak jsem aspoň změnil údaje onoho shopu na nesmysly a podstrčil i nesmyslnou adresu feedu, abych měl pokoj. A pak jsem potvrdil, že chci feed blokovat i ze strany Heuréky, aby to bylo tuplované.

Nebudu to zkoušet, ale napadá mě: Když na Heuréku pověsím nějaký konkurenční obchod, u nějž znám adresu feedu, zjistím jeho návštěvnost? A když si někdo nechá administrovat obchod a administrátora pak změní, nemůže mu nijak zablokovat přístup k statistikám prodejů? No, asi to tak je, přinejmenším to nejde ošetřit vlastními silami v administraci. Ruční kategorizace produktů je zdlouhavá, ale má jakýs takýs smysl v kvalitě vyhledávání. Ovšem administrace je hrůza. Ještě že nechtějí notářsky osvědčené požadavky...