100 % sleva na firemní Záznam

50 % na klikací reklamu

Získat slevu

Hurá, našel jsem to

Autor: Petr Liška

Kolik psaného textu je schopen zachytit první pohled? I když je návštěvník ochoten hledat konkrétní obsah, první zmatené kroky demotivují. Chcete-li navštěvníka získat, dejte mu radost z výhry .

Jedna, dva, tři - jen tolik času máte na vzbuzení první emoce. Která z možných je důležitá? Snad 90 procent majitelů se při zřizování webu v první řadě orientuje na vzhled. Ale skutečně je "líbí se mi" zásadní emoce, kterou můžete návštěvníka motivovat? Ve speciálních případech ano, ale pokud cílíte na hledajícího a nikoli jen bezcílně brouzdajícího, pak těžko. Hledající chce nalézt, chce se trefit na žádaný obsah. S co nejmenším počtem kliků, s minimální námahou. Splnit jeho přání, vyjít vstříc jeho motivaci, využít nabízenou situaci - to můžete udělat i bez drahého designu.

Ve dvacátých letech jedenadvacátého století se zdá být schopnost vyhledat něco na internetu samozřejmostí. Jenže čtyřicátníci neproseděli dětství u počítače. A neuvěřitelně množství třicetiletých středoškoláků považuje za internet Seznam a adresu webu místo do adresního řádku prohlížeče zadávají do vyhledávacího políčka Seznamu. Všichni, kteří s počítačem bojují (a kdo přechází na Windows 8 často bojuje přímo zuřivě), nacházejí v nalezení úlevu. V podvědomí se ozve dětské "mámo, táto, podívej jak se mi to povedlo" a dospělá mysl to transformuje přinejmenším do "uff, konečně", v lepším případě do "hurá, mám to". Když je TO zarámované v "neurážejícím" designu, je štěstí návštěvníka úplné. A je ochoten tolerovat třeba vyšší cenu.