100 % sleva na firemní Záznam

50 % na klikací reklamu

Získat slevu

Plaťte za efekt, ne za reklamu

Autor: Petr Liška

Platíte za firemní záznam v nějakém katalogu 5, 6 nebo dokonce přes 8 tisíc ročně? Pak vás nejspíš jeden návštěvník, kterého tím přivedete na web, stojí několik set korun. Za stejný obnos ale můžete získat dokonce několik tisíc návštěvníků.

Zaplaťte polovinu a získejte dvojnásobek

Unifikovaný placený firemní zápis v internetovém seznamu firem nefunguje jako venkovní reklama. Sám o sobě nezvyšuje povědomí o firmě. Aby byl k něčemu, musí na něj návštěvníci kliknout. Je velmi pravděpodobné, že jako v převážné většině dalších případů i jen polovina částky, kterou za zápis platíte, přinese při investici do "klikací" (PPC) reklamy dvojnásobek návštěvníků.

Přednastavené volby PPC reklamu výrazně podražují

Pokud jste firma s regionální působností, nezajímají vás návštěvníci z druhého konce republiky. Jednoduché omezení na region, které poskytovatelé reklam nabízejí, vás však může připravit o ty nejzajímavější návštěvníky. Když má velká pražská firma s dobře placenými zaměstnanci brněnského poskytovatele připojení, může se vaše reklamy právě před takovými potenciálními zákazníky skrýt, protože systém je "posadí" do Brna. Takových záludností je mnoho, některé nesmyslně zvyšují cenu za proklik a amatérské nastavení reklamu ve výsledku i násobně prodraží.

  • Neplaťte firemní zápis.
  • Ušetřenou částku věnujte na "klikací" reklamu (PPC reklamu), objevující se na Seznamu a Google nad a vedle výsledků vyhledávání.
  • Nechte si nastavit PPC reklamu.

Ušetřit 100 procent za firemní zápis a 50 procent za PPC reklamu a přitom získat násobek dosavadního počtu návštěvníků webu je reálné. Stačí se řídit selským rozumem a nepodlehnout marketingovým výkřikům.

Vy napište, my pomůžeme

Další aspekty efektivního webu

Selský rozum zcela v souladu s realitou vám řekne, že klíčový je obsah webu. A odborník k tomu dodá, že nikoli jen ten, který vidíte vy, ale ten, co vidí vyhledávače.

Druhá rada selského rozumu i bez znalosti webové technologie napovídá, že v konkurenci mnoha desítek podobně zaměřených webů by ten váš musel obsahovou kvalitou dosahovat špičky, abyste se dostali na přední pozice při vyhledávání mnoha různých a se zaměřením webu souvisejících dotazů. Špička obvykle stojí dost peněz, protože nejde jen o kód stránek, ale i rozsah, stáří domény, průběžnou aktualizaci a další vlivy. Kompromis dobrý web plus efektivně nastavená reklama vyjde zpravidla laciněji.

Poslední selská úvaha se týká oblíbeného marketingového lákadla zpětných odkazů. Čím více stránek na internetu se na ty vaše odkazuje, tím mají vaše větší hodnotu, tvrdí prodavači této služby. Jenže - když naházíte lístky s adresou své firmy do příkopu, pomůže vám to? A podobně je to se zpětnými odkazy. Weby, kam je dodavatelé služby umístí, jsou zpravidla příkopem, kde je (skoro) nikdo nehledá. "Skoro" navazuje na fakt, že Google zhruba od loňského roku samoúčelné odkazy nejen ignoruje, ale dokonce za mě může webu snížit hodnocení. Jak přesně, to kulišák Matt Cutts samozřejmě nepoví, ale jedno je jasné - "registrace do 125 katalogů" nabízená SEO šejdíři se může sakra nevyplatit.