headerbanner

Hostshop - zkušenosti a některé problémy - shrnutí

Pro ty, kdo se chystají nasadit svůj shop na systém Hostshop u Savana hostingu, povytáhnu "zajíce z pytle".

Provozuji na Hostshopu obchod jednomu klientovi a předem říkám - není to špatné řešení zejména pro menší shopy. (Pokud chcete s Hostshopem pomoci, volejte 777 176 620). Systém má několik úskalí zejména z hlediska optimalizace a tedy "dohledatelnosti" na Internetu, některá lze obejít. (O většině jsem komunikoval s helpdeskem, mnohé slíbili upravit a skutečně to dělají, takže něco z následujícího již nemusí platit.)

  1. Při defaultním nastavení současný provoz na doméně 2. a 3. řádu (s www) . »
  2. Nekomprimovaný a nekešovaný obsah zvyšuje množství přenášených dat a zpomaluje odezvu (nyní již umožňuje zapnout gzip). »
  3. Obchod načítá největší obrázky zboží na stránkách, kde nejsou využity. »
  4. Množství CSS a JS souborů zbytečně prodlužuje načítání stránek. »
  5. Nevyužité možnosti SEO (meta tag Description). »
  6. Nevypínatelné problematicky funkční hodnocení produktů. »

K jednotlivým bodům:

 ad 1) Hosting na Savaně má defaultně nastavený duplicitní provoz domény s www a bez www, tedy obsah se objevuje jak při zadání adresy www.mujshop.cz, tak mujshop.cz. To je z hlediska SEO chyba.

 ad 3) S načítáním největších a nikoli jen náhledových obrázků při zobrazování celých kategorií zboží nic nenaděláte, nemá žádné opodstatnění. Vliv na pomalejší odezvu je zcela jasný.

 ad 4) To je prostě jen nedobrý návrh systému, podle helpdesku se to má změnit.

 ad 5) Špatná terminologie je popsána jinde, chce to jen trochu pozornosti a je téměř po problému. Téměř, protože "description" nelze nastavit pro některé stránky (přehled obsahu kategorie a pod.), což je škoda, Google by byl rád.

 ad 6) Podle helpdesku to bude řešeno, zatím ale není a je to z hlediska marketingu dost průšvih. Konkurent vám může naklikat nesmyslně nízké ohodnocení a vy to neovlivníte. Navíc hodnocení (lépe propracované) má možná smysl u produktů, které se shop od shopu liší, ale proč ho mít třeba u produktu, který je jedinečný (třeba magnet pro dmychadlo SECOH)? Smysl by mělo hodnocení celého shopu - to Hostshop prostřednictvím srovnávačů cen umožňuje. Hodnocení hvězdičkami lze sice zneviditelnit pomocí CSS, jak popisuji jinde, ale pro laiky to není a Google zdrojový kód stejně vidí a pak se ve výsledku vyhledávání objevuje třeba: 

Hostshop hodnoceninagoogle

Další vlastnosti můžete posoudit z dalších článků v této kategorii, nevěnuji se ale funkčnosti administrace, protože to může na demu udělat každý sám. A jak jsem uvedl, Hostshop není špatné řešení, záleží na účelu, rozsahu a požadované míře integrace do informačního systému (u Hostshopu nyní za příplatek, který může zněkolikanásobit cenu - duben 2013).